Własny sklep internetowy – jak zacząć?

Internet to obecnie najpopularniejszy kanał sprzedaży. Jak wskazują dane z raportu E-commerce w Polsce 2021 , aż 77% internautów decyduje się na robienie zakupów tą drogą. Jako przedsiębiorca nie możesz zmarnować takiej możliwości. Nie wiesz, w jaki sposób rozpocząć działalność w branży e-commerce? Dzięki lekturze tego tekstu dowiesz się, jak założyć własny sklep internetowy i z czyjej pomocy skorzystać, jeśli zdecydujesz się zlecić to zadanie ekspertom. Nie zwlekaj i zacznij sprzedawać online!

Dlaczego warto zainwestować w sklep internetowy?

Liczba osób kupujących w sieci sukcesywnie rośnie. Z dnia na dzień coraz większa grupa konsumentów przekonuje się do zmiany modelu robienia zakupów. Nie ma się z resztą czemu dziwić. Zakupy online są o wiele wygodniejsze niż uciążliwe chodzenie po sklepach. Brak ograniczeń czasowych sprawia, że sprzedaż trwa de facto przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Kluczem do osiągnięcia sukcesu na zmieniającym się rynku jest adaptacja do nowych trendów. Właśnie z tych powodów branża e-commerce odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania w ostatnich latach. Przedsiębiorcy stawiają na rozwój sklepów internetowych. Niektórzy z nich przenoszą praktycznie cały handel do Internetu. Sprzedaż online pozwala dotrzeć do najszerszego grona odbiorców.

Dobrze funkcjonujący dedykowany sklep internetowy to projekt, który wymaga skupienia. Każdy jego element powinien być przemyślany i zaplanowany. Zadbać należy o funkcjonalność i przejrzystość interfejsu. Cały projekt w swoim centrum powinien stawiać przede wszystkim klienta i być stworzony z myślą o jego potrzebach i preferencjach. W dalszej części tego poradnika pokażemy Ci, jak tego dokonać!

Co trzeba wiedzieć przed założeniem sklepu internetowego?

Chcąc rozpocząć sprzedaż w Internecie, należy odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań dotyczących natury Twojego sklepu i branży. Dzięki temu będziesz w stanie tworzyć w pełni przystosowane do rynkowych realiów miejsce sprzedaży w sieci. Oto kwestie, nad którymi należy pochylić się przed założeniem sklepu online:

  • Jaka będzie koncepcja i cele Twojego sklepu?

Nie wystarczy postanowić, że po prostu stworzysz sklep internetowy. Trzeba mieć również na to jakiś pomysł. Zdecyduj się, jakie cele chcesz osiągnąć, rozpoczynając sprzedaż online, jaki masz na to budżet oraz ile czasu chcesz samemu poświęcić na naukę branży e-commerce. Przemyślana strategia powinna pomóc w osiągnięciu sukcesu.

  • Kto jest Twoim potencjalnym klientem?

Niezbędnym elementem prowadzenia biznesu na szeroką skalę, a za taką właśnie uznaje się prowadzenie sklepu internetowego, jest poznanie klientów. Zbieraj dane i wyciągaj wnioski z zachowania konsumentów. Stwórz obraz grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć. Dzięki temu łatwiej będzie określić Ci, jakich treści potrzebujesz oraz jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową. Na pewno przydadzą Ci się informacje na temat kupujących, takie jak:

    • wiek
    • płeć
    • miejsce zamieszkania
    • wykształcenie
    • zainteresowania
  • W jaki sposób podkreślić korzyści, jakie niosą za sobą zakupy w Twoim sklepie?

Sprzedaż nie powinna kończyć się w momencie dokonania zapłaty. Pokaż klientom, co otrzymają, kupując Twój produkt. Poinformuj ich o promocjach i innych benefitach, jakie niosą za sobą zakupy Twojej na stronie WWW. Używaj języka korzyści, opisując dostępne towary i usługi, by podkreślać ich dobre strony. Staraj się spełniać potrzeby klientów.

  • W jaki sposób Twoja strona będzie się wyróżniać?

Sprzedaż internetowa przeżywa spory wzrost zainteresowania. Aby odróżniać się czymś na tle konkurencji, musisz znać rynek, na który chcesz wkroczyć. Przeprowadź wnikliwą analizę i sprawdź, jak radzą sobie inne firmy z branży. Pomyśl, co odróżnia Twoje usługi i postaraj się zdefiniować swoje silne strony, na których oprzesz sklep internetowy. Twój styl będzie świadczył w przyszłości o sile marki.

Od czego rozpocząć prowadzenie własnego sklepu internetowego?

Jak rozpocząć działalność sklepu online?

Jeśli dobrnąłeś do tego momentu, zaczynasz zapewne zastanawiać się, czego potrzebujesz, by rozpocząć sprzedaż online. Musisz postarać się o: atrakcyjną domenę, stabilny hosting i odpowiednio dobraną do Twoich potrzeb platformę e-commerce.

Domena to Twój unikatowy adres strony WWW. Dzięki niemu użytkownicy Internetu będą mogli zlokalizować sklep. Potrzebujesz chwytliwej nazwy, która kojarzyć się będzie z Twoją marką. Pamiętaj, aby unikać polskich znaków, cyfr i myślników.

Hosting to kluczowa dla sprawnego funkcjonowania strony usługa. Polega ona na udostępnianiu miejsca na serwerze, na którym znajdować się będą pliki Twojego sklepu. Dzięki temu nie będziesz musiał martwić się o całodobowy dostęp do danych, a zadanie to przejmie firma hostingowa. Wybierz sprawdzoną usługę. Zyskaj pewność, że w momentach wzmożonego ruchu nie dojdzie do przeciążenia sklepu.

Rdzeniem funkcjonowania sklepu internetowego jest platforma e-commerce. To Twoje centrum zarządzania sprzedażą online. Na rynku dostępnych jest kilka wiodących rozwiązań. Każde z nich ma swoje wady i zalety. Zapoznaj się z nimi, by dobrać usługę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Z praktyki wynika, że dla małych i średnich przedsiębiorców najbardziej sprawdzającym się rozwiązaniem okazują się być platformy typu Open Source. Otwarta licencja umożliwia sporą ingerencję w strukturę i stwarza możliwości ciągłego doskonalenia elementów sklepu.

Załóż swój pierwszy sklep internetowy z agencją

Nie każdy użytkownik Internetu musi posiadać wiedzę na temat dostępności domen i ich rejestracji. Wybór usługi hostingowej adekwatnej do zapotrzebowania może okazać się problemem dla mniej doświadczonych. Nie mówiąc już o doborze i obsłudze konkretnej platformy e-commerce. W tej sytuacji najbardziej komfortowym rozwiązaniem wydaje się być pomoc profesjonalistów z agencji marketingu internetowego WeNet.

Zespół ekspertów przygotuje dla Ciebie funkcjonalny sklep internetowyw pełni dopasowany do Twoich potrzeb oraz klientów. Co więcej, specjaliści doradzą Ci w wyborze rozwiązań technologicznych i dostarczą wsparcie. Dzięki współpracy z agencją zyskasz:

  • sprawny hosting i atrakcyjną domenę,
  • w pełni responsywny sklep, działający równie dobrze na wszystkich urządzeniach (PC, smartfon, tablet),
  • zgodny z aktualnymi trendami sklep internetowy, odznaczający się atrakcyjną oprawą wizualną, intuicyjny w obsłudze i w pełni funkcjonalny,
  • certyfikat SSL gwarantujący bezpieczeństwo przepływu danych,
  • zintegrowane narzędzia do obsługi sklepu i procesu sprzedaży, takie jak np. systemy płatności, porównywarki cen czy systemy księgowe i magazynowe,
  • ciągły dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych, pozwalających na bieżąco analizować Twoją sprzedaż, co powinno przełożyć się na jeszcze lepsze wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

Chcesz w łatwy i skuteczny sposób zacząć sprzedawać w sieci? Zdecyduj się na usługi agencji WeNet.pl. To certyfikowana agencja PrestaShop w Polsce. Dzięki niej otrzymasz w pełni funkcjonalny sklep oraz pomoc w jego prowadzeniu. Zdecyduj się na współpracę ze specjalistami i zapewnij sobie szybki i komfortowy start w branży e-commerce!