Google stawia przed właścicielami domen coraz większe wymagania co do treści publikowanych w witrynie. Jak można zaobserwować w pierwszych miesiącach 2019 roku, wymagania te są bardziej ewolucją zaleceń z 2018 roku niż rewolucją. Dalej chcąc znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwań, konieczne jest przede wszystkim spełnienie oczekiwań użytkowników. Poznaj 4 trendy w pozycjonowaniu stron, których uwzględnienie w strategii SEO sprawi, że Twoja witryna pojawi się na szczycie listy Google, a Twoja firma na szczycie branżowego rankingu firm.

User Experience - odpowiedz na potrzeby klient!

Bezpowrotnie minęły czasy, gdzie strony były optymalizowane jedynie pod kątem wyszukiwarek - dzisiaj najważniejszy jest odbiorca. Właściciele wyszukiwarki Google od zawsze dążyli do stworzenia miejsca, które spełni oczekiwania klientów, dając im najlepsze odpowiedzi na wprowadzone zapytania. Oczekiwania te spełnić można poprawiając jakość interakcji z użytkownikami strony. Pomogą w tym przede wszystkim działania w zakresie content marketingu oraz odpowiedniej nawigacji strony, których zadaniem jest zatrzymanie uwagi użytkownika na dłużej - obniża to współczynnik odrzuceń i wydłuża czas pozostania na stronie. Jakie działania jeszcze należy podjąć w temacie UX?

  • poprawić szybkość ładowania witryny,
  • zapewnić atrakcyjny content,
  • stworzyć niezawodną technicznie stronę,
  • dostosować ją do urządzeń mobilnych,
  • wypracować intuicyjną nawigację strony.

Dopasowanie do urządzeń mobilnych

Mobile już dawno nie jest trendem a rzeczywistością. Wiele czynności dawniej zarezerwowanych dla desktopów jest obecnie realizowane za pomocą smartfona - bankowość, zakupy, wyszukiwanie usług. Jak wykazują audyty SEO, coś co wydaje się bardzo oczywiste, dla wielu właścicieli stron internetowych ciągle nie jest wystarczającym impulsem do wprowadzenia zmian na stronie. To duży błąd, ponieważ optymalizacja stron na telefony ma ogromny wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Algorytm mobile first indexing nie wywrócił pozycji witryn do góry nogami, ale jest mocnym powodem do tego, żeby zainwestować w dostosowanie strony do wymogów mobile w 2019 roku.

Skuteczne pozycjonowanie stron w 2019 roku

Skuteczne linkowanie

Treść króluje, ale bez linków nie trafi ona do odpowiednich odbiorców, więc nie wpłynie pozytywnie na uzyskiwane pozycje w wyszukiwarce. Link building wciąż ma się świetnie a odpowiednio zaplanowana strategia linkowania przyniesie ogromne korzyści. Warto jednak wiedzieć, że ta metoda pozycjonowania strony wymaga odpowiednich umiejętności i wiedzy - linki powinny być pozyskany tylko z cenionych źródeł, w odpowiedniej liczbie i dodawane na stronie z odpowiednią częstotliwością. Wymaga to dużego doświadczenia firmy odpowiedzialnej za pozycjonowanie stron.

Wyszukiwanie głosowe

Badania przeprowadzone przez wyszukiwarkę Google wskazują, że ponad 50% młodych ludzi regularnie korzysta z wyszukiwania głosowego. Wartość ta wzrasta w bardzo szybkim tempie a obserwując rozwój innych narzędzi używających poleceń głosowych (np. smart home) prognozuje się, że opcja ta będzie coraz popularniejsza. Jak to wykorzystać? Z pomocą przychodzą frazy z długim ogonem wyszukiwania, dzięki nim użytkownik otrzyma idealną odpowiedź na wprowadzone zapytanie. W strategii SEO należy uwzględnić również słowa w bardziej naturalnym i potocznym języku, który jest częściej używany podczas wyszukiwania głosowego.

trendy w pozycjonowaniu słów kluczowych w sieci

Podsumowanie

Wymagania wobec witryn internetowych są bardziej restrykcyjne - spora część z nich weryfikowana jest ręcznie a przyznawane kary bardziej dotkliwe. Planując działania mające na celu pozycjonowanie strony w 2019 roku należy uwzględnić szereg istotnych aspektów, które w gruncie rzeczy dążą do tego samego - dostarczeniu satysfakcji użytkownikowi. Poprawa UX strony, dostosowanie jej do wymagań urządzeń mobilnych a także wyszukiwania głosowego to główne zadania dla firm zajmujących się pozycjonowaniem. Mimo, że firm tych jest kilkaset na rynku, warto wybierać te o dużym doświadczeniu i odpowiednich umiejętnościach. Źle przeprowadzone działania SEO mogą przynieść odwrotny od zamierzonego skutek. Jaka jest cena za skuteczne pozycjonowanie firmy w internecie? Cenniki różnią się w zależności od zakresu usług, ale także miast. Najdroższa pod tym względem jest oczywiście Warszawa, gdzie za profesjonalne pozycjonowania należy zapłacić nawet kilkanaście tysięcy złotych. To i tak tanio w porównaniu do możliwych do osiągnięcia efektów.