usługi obejmujące zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi w Warszawie

Budynki wielorodzinne, w których funkcjonuje wielu właścicieli lokali, wymagają odpowiedniego administrowania przez wykwalifikowane do tego osoby. Dzięki temu mogą liczyć na sprawną i kompleksową obsługę wszystkich ważnych zagadnień, dotyczących finansów oraz kwestii prawnych i technicznych. Jaką pomoc zapewnia profesjonalne zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi w Warszawie?

Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami, czyli specjaliści od WM

W nieruchomościach, na które składa się wiele należących do różnych właścicieli lokali, dobra administracja jest podstawą prawidłowego funkcjonowania budynku i jego mieszkańców. Najlepszym w takiej sytuacji rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnej firmy, której specjalnością jest zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi Warszawa. Można się na nie zdecydować zarówno przy nowopowstałym budynku – w takiej sytuacji firma przejmuje część obowiązków od dewelopera nieruchomości – lub dłużej już istniejącym obiekcie, jeśli potrzebna jest pomoc w administracji lub właściciele nieruchomości nie są zadowoleni z dotychczasowo działającej wspólnoty.

Zatrudniona firma zajmuje się wszystkimi obowiązkami, związanymi z obsługą nieruchomości: kwestiami prawnymi, administracyjnymi, technicznymi i finansowymi. Może założyć wspólnotę mieszkaniową od podstaw, uzyskując dla niej numer NIP i REGON, zakładając konto bankowe, sporządzając umowę na obsługę budynku oraz tworząc regulamin i przygotowując uchwały (wraz z powołanym zarządem wspólnoty mieszkaniowej).

Podstawowe usługi, pełnione w ramach administrowania wspólnotą mieszkaniową w stolicy

Na rynku można znaleźć wiele firm, zajmujących się obsługą nieruchomości pod kątem administracyjnym. Warto zdecydować się na usługi doświadczonych specjalistów, którzy kompleksowo zajmą się wszystkimi kluczowymi dla właścicieli lokali kwestiami. W Warszawie można liczyć na profesjonalną pomoc firm, które zajmują się administrowaniem wspólnotami mieszkaniowymi. Zajmują się one takimi kwestiami, jak:

  • przejęcie nieruchomości od osób dotychczas nią zarządzających,
  • ustalenie stanu prawnego obiektu oraz poszczególnych, znajdujących się w nim lokali,
  • stworzenie spisu lokali, przypisanych miejsc parkingowych oraz właścicieli nieruchomości,
  • przygotowanie oraz nadzór nad umowami z dostawcami mediów i usług dla mieszkańców nieruchomości (np. woda, gaz, wywóz śmieci),
  • monitorowanie prac firm serwisowych, wykonujących naprawy oraz przeglądy w danym obiekcie,
  • dwa razy do roku wykonywanie rozliczeń wody oraz ciepła,
  • przeprowadzanie zebrań WM,
  • tworzenie uchwał i regulaminów przy konsultacji z zarządem wspólnoty mieszkaniowej,
  • udzielanie informacji związanych z nieruchomością jej właścicielom i mieszkańcom,
  • przyjmowanie zgłoszeń o awariach i ewentualnych problemach oraz dążenie do rozwiązania ich.

Zarządca budynku zajmuje się więc wszystkimi kwestiami, które dotyczą nieruchomości i jej najbliższego terenu, w tym także miejsc parkingowych. Prowadzi niezbędną dokumentację, pomaga w rozwiązywaniu kwestii spornych i problemów, organizuje konkursy ofert na usługi świadczone mieszkańcom.

Przejęcie obsługi nieruchomości od dewelopera

W przypadku budynków nowopowstałych, administrator może przejąć obowiązki dewelopera, odciążając go od czasochłonnych kwestii związanych z zarządzaniem nieruchomością. Dzięki temu na końcowym etapie inwestycji oraz w późniejszym czasie wszystkimi zadaniami związanymi z opieką nad budynkiem i otaczającym go terenem zajmą się wykwalifikowane osoby, dbające o dobro nieruchomości i jej właścicieli.