Przestępcy ciągle wyłudzają dane kont bankowych, kart kredytowych, przesyłają też fałszywe linki do stron i okradają konta. Ofiarą takich działań padła 67-letnia mieszkanka Suwałk, która próbowała zainwestować pieniądze. Oszuści wykorzystując łatwowierność wypłacili z jej konta blisko 140 tysięcy złotych.
Wczoraj policjanci przyjęli zawiadomienie od 67-letniej mieszkanki Suwałk. Kobieta przekazała, że chciała zainwestować pieniądze po tym jak znalazła ofertę w Internecie. W formularzu, który jej się wyświetlił podała swoje dane, po czym skontaktował się z nią oszust, podszywający się pod konsultanta. Po uzyskaniu zapewnienia, że rozmówczyni zainteresowana jest inwestycją "konsultant" uprzedził, że za chwilę zadzwoni broker, a dla uwiarygodnienia dalszych rozmów przekazał trzyliterowy "kod bezpieczeństwa". Jeszcze tego samego dnia z 67-latką skontaktował się mężczyzna, podający się za brokera platformy transakcyjnej. Za jego namową suwalczanka zainstalowała na swoim komputerze aplikację, która jak się później okazało, posłużyła przestępcom do zdalnej obsługi urządzenia. W czasie dalszych rozmów kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami rozmówcy, które miały służyć do zarejestrowania się na platformie. W ten sposób przestępcy weszli w posiadanie danych, które umożliwiły im dostęp do konta kobiety. Zdążyli też namówić swoją ofiarę do zaciągnięcia pożyczki. Cały czas powtarzali jej, że zarobi tym więcej, im więcej zainwestuje. Nieświadoma przestępczej gry suwalczanka zobaczyła na swoim koncie kwotę niemal 2 milionów złotych. Gdy chciała wypłacić zysk okazało się, że konto jest już puste. Kobieta straciła blisko 140 tysięcy złotych
Co robić by nie paść ofiarą oszusta?
• przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych i bądź czujny szczególnie tam, gdzie w grę wchodzi obietnica szybkiego pomnożenia pieniędzy - tak najczęściej działają oszuści;
• jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzeń, możesz być pewien, że to oszustwo;
• pamiętaj, że tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
• jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku, w celu potwierdzenia jej wiarygodności.