Optymalizacja strony a pozycjonowanie stron – 6 najważniejszych działań

Pozycjonowanie stron to proces skomplikowany, w trakcie którego należy zwrócić uwagę na bardzo wiele elementów. Jednym z tych najważniejszych, jest oczywiście samo działanie i zawartość strony internetowej – jest ona nie tylko wizytówką Twojej firmy, ale również sposobem na zyskanie widoczności w sieci. Dlatego też, chcąc osiągnąć sukces w SEO, musisz zwrócić uwagę na jej optymalizację, czyli tzw. on-page SEO. Oto sześć najważniejszych kwestii, na które musisz zwrócić uwagę!

On-page SEO w 6 krokach, czyli jak zadbać o skuteczne pozycjonowanie stron

  1. Właściwy kod HTML

Większość specjalistów SEO, zaczyna pozycjonowanie stron właśnie od tego – to właśnie dzięki odpowiednio zoptymalizowanemu kodowi HTML witryny, możliwe jest w ogóle jej skuteczne promowanie w Google. O czym konkretnie mowa? Oczywiście o nagłówkach i meta tagach, które są dla Google informacją o tym, czego dotyczy dana podstrona. Warto zadbać również o meta description, a więc opis strony, wyświetlający się w Google – to wartościowe nie tylko dla Google, ale również użytkowników, którzy widzą Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania Google.

  1. Wysokiej jakości treści

Google, dzięki takim algorytmom jak Panda czy RankBrain, zwraca szczególną uwagę na treści, znajdujące się w witrynie. Mają one ogromne znaczenie w procesie pozycjonowania strony internetowej, dlatego konieczne jest zadbanie o content – zarówno wysokiej jakości, eksperckie i odpowiednio zoptymalizowane treści, jak również zdjęcia, infografiki, filmy i inne elementy, które zatrzymają użytkownika na dłużej i pokażą wyszukiwarce, że Twoja strona stanowi odpowiedź na pytanie Internauty.

  1. Odpowiednie URL-e

Adres strony internetowej również ma znaczenie, ponieważ informuje Google, co znajduje się na danej podstronie. Dlatego też zrezygnuj z URL-i, które będą brzmieć tak: www.domena.pl/123456789, a postaw na takie, które będą niosły wartość informacyjną, np. www.domena.pl/usługi-informatyczne. Będzie to również przydatne dla użytkowników witryny.

  1. User Experience

UX to budowanie pozytywnych doświadczeń użytkowników i choć nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie stron WWW, to dzięki niemu możesz stworzyć witrynę przyjazną, która będzie chętniej odwiedzana przez internautów. Zadbaj przede wszystkim o odpowiednią strukturę strony i nawigację, zaprojektuj funkcjonalne menu, a także pamiętaj o tym, by strona prezentowała się atrakcyjnie – postaw na nowoczesny minimalizm i biel, które są dzisiaj szczególnie popularne w kontekście witryn WWW.

  1. Linkowanie wewnętrzne

Warto pamiętać, że nie tylko linki zewnętrzne mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie sklepu czy firmowej witryny, ale równie te wewnętrzne. Odnośniki pomiędzy poszczególnymi podstronami, pozwalają na łatwiejsze przemieszczanie się w obrębie witryny – zarówno użytkownikom, jak również robotom Google. Zwróć na ten aspekt uwagę, a z całą pewnością Twoje działania SEO okażą się jeszcze skuteczniejsze.

  1. Techniczna perfekcja

Jeżeli marzysz o wysokich pozycjach strony w Google, pamiętaj o tym, aby strona:

  • była responsywna, a więc dostosowana do urządzeń mobilnych – w tym telefonów i tabletów,
  • błyskawicznie się wczytywała, dzięki czemu użytkownicy nie będą czekać długo na jej załadowanie,
  • nie zawierała jakichkolwiek błędów, które uniemożliwiałyby prawidłowe poruszanie się po witrynie,
  • była w pełni bezpieczna dla użytkowników – zadbaj np. o certyfikat SSL, szczególnie w przypadku konieczności logowania się użytkowników.

Oczywiście to nie wszystko – on-page SEO to również wiele innych działań, jednak te powyższe są najważniejsze i pozwolą Ci na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej!