Prowadzenie strony firmowej na jednej z wielu platform typu social media nie jest wcale łatwe. Szczególnie początki bywają niezwykle trudne, gdy należy dotrzeć z wartościową treścią do jak największego grona odbiorców. Serwisy społecznościowe takie jak Facebook, LinkedIn i Instagram działają na podobnej zasadzie, można więc powiedzieć, że aby zdobyć odpowiednie zaangażowanie fanów należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, które zostaną przedstawione w tym artykule.

Zasięg zamieszczanych postów

Zasięg oznacza w głównej mierze to ile osób widziało daną treść. Oczywiście takie stwierdzenie nie jest do końca miarodajne, ponieważ przykładowo pozostawienie strony Facebooka otwartej i nie przeglądanie jej lub też scrollowanie treści bez spoglądania na to co znajduje się na głównej ścianie wiadomości będzie liczone jako wyświetlenia. Równie dobrze można korzystać z Facebooka na różnych urządzeniach i to również będzie liczone jako osobne wyświetlenie. Jednak samo wyświetlenie, a nawet przeczytanie danego posta bez kliknięcia i rozwinięcia danej treści może nie przekładać się na zaangażowanie.

Kliknięcie w post

Dlatego tak ważne jest coś co nazywa się konwersją. Bardzo ważną kwestią dla firmy jest to, aby post wywołał odpowiednie zaangażowanie, które przełoży się następnie na sprzedaż, zapis do newslettera, odwiedzenie sklepu internetowego i skorzystanie z usług itp. Można to oczywiście poprawić poprzez stworzenie unikalnego i chwytliwego tytułu, który spowoduje, że użytkownik zachęcony ciekawą promocją będzie chętniej korzystał z takiej oferty. Nie można sobie jednak pozwolić na manipulację, bo to może wzbudzić niechęć przy korzystaniu ponownie z oferty firmowej.

Udostępnienia

Patrząc na prowadzenie Linkedin, okazuje się, że samo udostępnienie posta nie jest w pełni związane z zaangażowaniem. Zwykle przesłanką stojącą za udostępnieniem danych treści znajomym jest zainteresowanie ich daną tematyką w przypadku gdy my sami nie jesteśmy do końca tym zaciekawieni, ale zdajemy sobie sprawę, że nasi znajomi będą.

Komentarze

Zaangażowanie można w pełni zmierzyć jakością i ilością komentarzy pod danym postem. Dlatego tak ważne jest, aby posty nie miały formy twierdzącej, ale kończyły się pytaniem lub zachętą do wyrażenia swojej opinii. Szczególnie posty, które wywołują kontrowersje lub zaznaczające wyraźny podział społeczeństwa mogą wywołać lawinę komentarzy. Jednak w tym przypadku nie jest zalecane tworzenie takich postów, bo w pewnym sensie może to wpłynąć na negatywny wizerunek marki firmowej, która zwykle musi się opowiedzieć po jednej stronie, a zachowanie neutralności może być niezwykle trudne.

Szersze informacje na tematy związane z prowadzeniem Linkedin znaleźć można pod adresem https://in.48.media

Zaangażowanie użytkowników w social media

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.