Zapraszamy na wyjątkowy koncert sylwestrowy skierowany do miłośników opery i operetki, ale również fanów współczesnych brzmień. Usłyszymy przeboje operowe, musicalowe i operetkowe, a także polskiej muzyki rozrywkowej w porywającym wykonaniu artystów polskich scen operowych. Tę niezwykłą mieszankę gatunków dopełni feeria żartów muzycznych i słownych.

31.12.2021, godz. 20.00
Sala im. A. Wajdy, ul. Jana Pawła II 5

Bilety: 120 zł w przedsprzedaży KUP TERAZ >> lub w kasie SOK
od 20.12.2021 sprzedaż regularna w cenie 130 zł
z  Suwalską Kartą Mieszkańca zniżki do 50%

zamów transport door-to-door >>
________________________________________

“Opera na wesoło” to wyjątkowy koncert – spektakl łączący muzykę różnych epok, z udziałem wybitnych polskich artystów operowych i operetkowych. Solistom będzie towarzyszył zespół “Ostinato”. W programie niezapomniane przeboje operowe, musicalowe i operetkowe w porywającym wykonaniu oraz pięknych kostiumach. Wieczór zakończymy wspólnym toastem za pomyślność w Nowym Roku.

W pierwszej części wieczoru przeniesiemy się do krainy klasyki i usłyszymy “hity klasycznej listy przebojów”, między innymi kuplety torreadora z “Carmen” G. Bizeta, “La Donna e Mobile” z “Rigoletta” czy najbardziej znany muzyczny toast “Libiamo” z “Traviaty” G. Verdiego oraz “Gdybym był bogaczem” ze “Skrzypka na dachu”. Po przerwie połączymy operę ze współczesną piosenką i zabrzmią klasyczne przeboje aranżowane rozrywkowo i z dużym przymrużeniem oka. To powiązanie opery ze współczesną piosenką trafi zarówno miłośników opery i musicalu, jak i fanów popu czy rocka.

W koncercie występują soliści czołowych polskich scen operowych, ulubieńcy publiczności i utalentowani artyści, podbijający publiczność swymi głosami i umiejętnościami aktorskimi: Bogumiła Dziel-Wawrowska (sopran), Natalia Winnik (mezzosopran), Andrzej Wiśniewski (tenor) i Robert Dymowski (bas-baryton). Poprzez krainę operetki i opery prowadzi publiczność Andrzej Krusiewicz, wybitny spiker i lektor znany m.in. z anten Polskiego Radia. A ze sceny zabrzmią między innymi:

CZĘŚĆ 1: W KRAINIE KLASYKI

  • polka “Tritsch-Tratsch” Johanna Straussa syna
  • “Dziewczęta z Barcelony” N. Dostala
  • “Habanera” z opery “Carmen” Georges’a Bizeta
  • kuplety Torreadora z opery “Carmen” Georges’a Bizeta
  • walc „Nad pięknym, modrym Dunajem” Johanna Straussa syna
  • aria Barinkaya “Wielka sława to żart” z operetki “Baron Cygański” Johanna Straussa syna
  • “Mały szczęścia łut” z musicalu “My Fair Lady” Fredericka Loewego
  • “Przetańczyć całą noc” z musicalu “My Fair Lady” Fredericka Loewego 
  • “Funiculi, Funicula” Luigiego Denzy 
  • aria “Karambolina” z operetki “Fiołek z Montmartre” Imrego Kálmána         
  • tango “Por una Cabeza”Carlosa Gardela  
  • aria Tewjego “Gdybym był bogaczem” z musicalu “Skrzypek na dachu” Jerry’ego Bocka
  • duet Gołdy i Tewjego “To świt, to zmrok” z musicalu “Skrzypek na dachu” Jerry’ego Bocka
  • “Brunetki, blondynki” Roberta Stoltza 
  • żart muzyczny “Duet Kotów” Gioachino Rossiniego
  • duet “Boni – Ferri” z operetki “Księżniczka czardasza” Imrego Kálmána
  • aria “Usta milczą, dusza śpiewa” z operetki “Wesoła wdówka” Franca Lehára
  • “Góralska dumka” melodia ludowa

CZĘŚĆ 2: OPERA NA WESOŁO

Zacznij od Bacha (aranżacja Włodzimierz Korcz)

  • “Zacznij od Bacha” Zbigniewa Wodeckiego
  • “Jej portret” Bogusława Meca
  • “Takie tango” Budki Suflera
  • “Ściernisko” Golec uOrkiesty 
  • “Cała sala śpiewa z nami” Jerzego Połomskiego
  • “Ach, co to był za ślub” Quorum

Ach, Don Juan (aranżacja Włodzimierz Korcz)

  • aria Don Juana z opery “Don Giovanni” Wolfganga Amadeusza Mozarta
  • aria Księcia “La Donna e Mobile” z opery “Rigoletto” Giuseppe Verdiego
  • duet Alfreda i Violetty “Libiamo” z opery “Traviata” Giuseppe Verdiego
  • duet Zerliny i Don Giovanniego “La ci darem la mano” z opery “Don Giovanni” Wolfganga Amadeusza Mozarta
  • aria Figara z opery “Wesele Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta
  • aria Figara z opery „Cyrulik sewilski” Gioachino Rossiniego
  • aria Torreadora z opery “Carmen” Georges’a Bizeta
  • toast “Więc pijmy, więc pijmy za zdrowie miłości” z opery “Traviata” Giuseppe Verdiego

Czas trwania koncertu – około 130 min z przerwą.


Bogumiła Dziel-Wawrowska (sopran) W roku 2004 ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w klasie śpiewu prof. Jadwigi Rappe w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest laureatką wielu konkursów wokalnych. Na scenie zadebiutowała jeszcze w czasie studiów wokalnych, wcielając się w rolę Hrabiny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta. Od tego czasu regularnie występuje w spektaklach operowych i galach koncertowych w kraju i za granicą. Artystka śpiewa repertuar z różnych epok, od baroku do współczesności. Bierze udział w koncertach kameralnych i symfonicznych. Współpracowała z takimi dyrygentami jak Łukasz Borowicz, Gabriel Chmura, Sławomir Chrzanowski, Agnieszka Duczmal, Daniel Huppert, Shlomo Mintz, Marek Moś, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Tadeusz Wicherek. Występowała na wielu międzynarodowych festiwalach, między innymi: Warszawska Jesień, Muzyka w Katedrze (Kołobrzeg), Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater (Częstochowa), Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej (Wygiełzów-Lipowiec), Letni Festiwal Pieśni i Kompozytorów Polskich (Warszawa), Festiwal Muzyki Dawnej (Zamek Królewski w Warszawie), Festiwal Pasyjny Crucifixus Est… (Warszawa), Festival International de Musique Sion Valais (Szwajcaria), Festival International de musice de chambre en Charente (Francja). Współpracowała z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Polskim w Warszawie. Jest twórcą i koordynatorem wielu projektów kulturalnych, m.in. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej  Muzyczne przestrzenie, spektaklu muzycznego dla dzieci p.t. Pan Lutosławski, Międzynarodowych Kursów Muzycznych odbywających się w Gnieźnie i w Zakopanem. Wielokrotnie nagrywała dla Polskiego Radia i TVP.

Robert Dymowski (bas-baryton) Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej im. Józefa Elsnera w Warszawie w klasie prof.Feliksa Rudomskiego a później legendarnego tenora Teatru Wielkiego , Michała Szopskiego. Finalista przeglądów i konkursów wokalnych w Kudowie, Krynicy Zdroju i Wrocławiu.  Brał udział w Festiwalu Operowym w Jerozolimie. Wystąpił w IX Symfonii Beethovena podczas Festiwalu Osterfest w Bregenz.  W 1991 roku został solistą Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, gdzie zadebiutował partią Banca w Makbecie Verdiego. W jego repertuarze znajdują się główne partie basowe i barytonowe w takich operach, jak: Cyrulik sewilski (Bartolo, Don Basilio) Rossiniego  Salome (Jochanaan) R. Straussa, Don Giovanni (Leporello) Mozarta, Faust (Mefisto) Gounoda, Carmen (Escamillo) Bizeta, Straszny dwór (Maciej, Zbigniew) Moniuszki, Holender tułacz (Daland) Wagnera, Halka (Stolnik) Moniuszki. Współpracował z teatrami operowymi we Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy, Teatrem Muzycznym w Gdyni oraz niemieckim Badisches Stadtstheater w Karlsruhe. Gościł na scenach operowych Belgii, Grecji,Cypru, Hiszpanii, Holandii, Izraela, Japonii, Litwy, Luksemburga, Niemiec, Rosji, Szwajcarii oraz Włoch. Występował z powodzeniem w pozycjach musicalowych i operetkowych. Zaśpiewał partie: Tewjego Mleczarza w Skrzypku na dachu Bocka w głośnej inscenizacji Jerzego Gruzy, Nestora w Kotach Webbera, Barona Zety w Wesołej wdówce Lehára, Ferriego w Księżniczce czardasza Kálmána. Ważne miejsce w jego repertuarze zajmuje muzyka współczesna, a zwłaszcza dzieła Krzysztofa Pendereckiego (Szatan w Raju utraconym). Zaśpiewał główną partię w prapremierze Kolonii karnej Joanny Bruzdowicz. Prowadzi też działalność koncertową, występując w utworach oratoryjno-kantatowych takich kompozytorów, jak: Beethoven, Bach i Moniuszko.

Natalia Winnik (mezzosopran) Ukończyła z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest laureatką konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in. w 2011 r. zdobyła Nagrodę Specjalną w XI. Międzynarodowym Konkursie Moniuszkowskim „Aria i Pieśń Wieczorna” w Białymstoku, a w 2014 roku I. Wyróżnienie. W 2015 roku została laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Muzyka bez granic” w Druskiennikach /Litwa/. zdobywając III nagrodę. W 2017 roku zdobyła III nagrodę w III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w Busku – Zdroju oraz została finalistką XI Międzynarodowego Konkursu Operowego „Magda Olivero” w Mediolanie /Włochy/. Już w trakcie studiów występowała na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej kreując postać Cherubina w „Weselu Figara” W.A. Mozarta oraz Orfeusza w „Labiryncie Orfeja” Nikolet Burzyńskiej. Współpracowała z dyrygentami takimi jak: Kazimierz Dąbrowski, Tomasz Radziwonowicz, Ignacy Ołów, Marta Kluczyńska, Janusz Przybylski, Marta Kosielska, Krzysztof Jakub Kozakiewicz, Jan Ślęk, Krzesimir Dębski, Michael Kuhn. Obecnie jest solistką Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Koncertuje w kraju oraz za granicą.

Andrzej Wiśniewski (tenor) Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie na Wydziale Wokalno – Aktorskim w klasie śpiewu profesora Kazimierza Pustelaka. Aktualnie jest solistą Teatru Muzycznego w Lublinie oraz solistą Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Współpracował z Teatrem Wielkim w Warszawie przy wystawianiu Salome R. Straussa. Występował wielokrotnie na spektaklach realizowanych przez Akademię Muzyczną. Współpracuje także z: Warszawskim MTM Operetka występując m.in. z Wiesławem Ochmanem w koncertach Polscy Tenorzy Pamięci Jana Kiepury, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Filharmonią Romualda Traugutta w Warszawie. Jako Laureat Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Musicalowej i Operetkowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie otrzymał nagrodę Gliwickiego Teatru Muzycznego, Łódzkiego Teatru Muzycznego oraz Miejskiego Klubu im. Jana Kiepury w Sosnowcu. Został także wyróżniony w I Europejskim Konkursie Tenorów im. J. Kiepury w Sosnowcu. Prezentował się publiczności w takich partiach operowych jak m.in.: Alfredo w La Traviata , Cecco w Il mondo della luna Josepha Haydna, Jan Konopny w Buncie Żaków oraz w partiach operetkowych takich jak Edwin w Księżniczce Czardasza E. Kalmana, Jupan w Hrabinie Maricy, Camille de Rosillon w operetce Wesoła Wdówka, Alfred w Zemście Nietoperza Johanna Straussa, Stanisław w Ptaszniku z Tyrolu. 

Andrzej Krusiewicz (prowadzenie) Wybitny spiker i lektor w Polskim Radiu S. A. Współautor audycji o tematyce historycznej oraz programów, dla których inspirację stanowiły sztuki teatralne. Czytał listy dialogowe pod filmy wyświetlane w kinach. Przez wiele lat współpracował z Polskim Związkiem Niewidomych. Lektor książki mówionej. Prowadzi koncerty z muzyką klasyczną, rozrywkową, również po angielsku. Bierze udział jako narrator w uroczystościach patriotycznych, religijnych, środowiskowych, różnych instytucji, o charakterze lokalnym i ogólnopaństwowym. W tym charakterze występował we Włoszech, w Szwecji, Danii, na Ukrainie, Białorusi, w Austrii, na Litwie i Słowacji. Wykładowca z zakresu kultury słowa, poprawności językowej i zachowań mikrofonowych podczas warsztatów dziennikarskich.


Uczestnictwo w wydarzeniu jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu imprez i wydarzeń artystycznych organizowanych w Suwalskim Ośrodku Kultury i w okresie obostrzeń związanych z zagrożeniem epidemicznym, zgodnie z którym każdy uczestnik wydarzenia jest m.in. zobowiązany do wypełnienia oświadczenia o stanie zdrowia. Dokument można pobrać ze strony (Oświadczenie dorośli / Oświadczenie dzieci) i przynieść wypełniony lub wypełnić na miejscu. Uczestnicy wydarzenia są również zobowiązani do stosowania się do powszechnie obowiązujących przepisów sanitarnych.