SOK Suwałki: Sylwester 2021. Opera na wesoło

8 min czytania

**Zapraszamy na wyjątkowy koncert sylwestrowy skierowany do miłośników opery i operetki, ale również fanów współczesnych brzmień.****Usłyszymy przeboje operowe, musicalowe i operetkowe, a także polskiej muzyki rozrywkowej w porywającym wykonaniu artystów polskich scen operowych.****Tę niezwykłą mieszankę gatunków dopełni feeria żartów muzycznych i słownych.
**

**31.12.2021, godz. 20.00

Sala im. A. Wajdy, ul. Jana Pawła II 5
**

**Bilety: 120 zł w przedsprzedaży KUP TERAZ » lub w kasie SOK

od 20.12.2021 sprzedaż regularna w cenie 130 zł
**z Suwalską Kartą Mieszkańca zniżki do 50%

zamów transport door-to-door »_


“Opera na wesoło” to wyjątkowy koncert spektakl łączący muzykę różnych epok, z udziałem wybitnych polskich artystów operowych i operetkowych. Solistom będzie towarzyszył zespół “Ostinato”. W programie niezapomniane przeboje operowe, musicalowe i operetkowe w porywającym wykonaniu oraz pięknych kostiumach. Wieczór zakończymy wspólnym toastem za pomyślność w Nowym Roku.

W pierwszej części wieczoru przeniesiemy się do krainy klasyki i usłyszymy “hity klasycznej listy przebojów”, między innymi kuplety torreadora z “Carmen” G. Bizeta, “La Donna e Mobile” z “Rigoletta” czy najbardziej znany muzyczny toast “Libiamo” z “Traviaty” G. Verdiego oraz “Gdybym był bogaczem” ze “Skrzypka na dachu”. Po przerwie połączymy operę ze współczesną piosenką i zabrzmią klasyczne przeboje aranżowane rozrywkowo i z dużym przymrużeniem oka. To powiązanie opery ze współczesną piosenką trafi zarówno miłośników opery i musicalu, jak i fanów popu czy rocka.

W koncercie występują soliści czołowych polskich scen operowych, ulubieńcy publiczności i utalentowani artyści, podbijający publiczność swymi głosami i umiejętnościami aktorskimi: Bogumiła Dziel-Wawrowska (sopran), Natalia Winnik (mezzosopran), Andrzej Wiśniewski (tenor) i Robert Dymowski (bas-baryton). Poprzez krainę operetki i opery prowadzi publiczność Andrzej Krusiewicz, wybitny spiker i lektor znany m.in. z anten Polskiego Radia. A ze sceny zabrzmią między innymi:

CZĘŚĆ 1: W KRAINIE KLASYKI

  • polka “Tritsch-Tratsch” Johanna Straussa syna
  • “Dziewczęta z Barcelony” N. Dostala
  • “Habanera” z opery “Carmen” Georges’a Bizeta
  • kuplety Torreadora z opery “Carmen” Georges’a Bizeta
  • walc Nad pięknym, modrym Dunajem” Johanna Straussa syna
  • aria Barinkaya “Wielka sława to żart” z operetki “Baron Cygański” Johanna Straussa syna
  • “Mały szczęścia łut” z musicalu “My Fair Lady” Fredericka Loewego
  • “Przetańczyć całą noc” z musicalu “My Fair Lady” Fredericka Loewego
  • “Funiculi, Funicula” Luigiego Denzy
  • aria “Karambolina” z operetki “Fiołek z Montmartre” Imrego Kálmána
  • tango “Por una Cabeza”Carlosa Gardela
  • aria Tewjego “Gdybym był bogaczem” z musicalu “Skrzypek na dachu” Jerry’ego Bocka
  • duet Gołdy i Tewjego “To świt, to zmrok” z musicalu “Skrzypek na dachu” Jerry’ego Bocka
  • “Brunetki, blondynki” Roberta Stoltza
  • żart muzyczny “Duet Kotów” Gioachino Rossiniego
  • duet “Boni Ferri” z operetki “Księżniczka czardasza” Imrego Kálmána
  • aria “Usta milczą, dusza śpiewa” z operetki “Wesoła wdówka” Franca Lehára
  • “Góralska dumka” melodia ludowa

CZĘŚĆ 2: OPERA NA WESOŁO

Zacznij od Bacha (aranżacja Włodzimierz Korcz)

  • “Zacznij od Bacha” Zbigniewa Wodeckiego
  • “Jej portret” Bogusława Meca
  • “Takie tango” Budki Suflera
  • “Ściernisko” Golec uOrkiesty
  • “Cała sala śpiewa z nami” Jerzego Połomskiego
  • “Ach, co to był za ślub” Quorum

Ach, Don Juan (aranżacja Włodzimierz Korcz)

  • aria Don Juana z opery “Don Giovanni” Wolfganga Amadeusza Mozarta
  • aria Księcia “La Donna e Mobile” z opery “Rigoletto” Giuseppe Verdiego
  • duet Alfreda i Violetty “Libiamo” z opery “Traviata” Giuseppe Verdiego
  • duet Zerliny i Don Giovanniego “La ci darem la mano” z opery “Don Giovanni” Wolfganga Amadeusza Mozarta
  • aria Figara z opery “Wesele Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta
  • aria Figara z opery Cyrulik sewilski” Gioachino Rossiniego
  • aria Torreadora z opery “Carmen” Georges’a Bizeta
  • toast “Więc pijmy, więc pijmy za zdrowie miłości” z opery “Traviata” Giuseppe Verdiego

Czas trwania koncertu około 130 min z przerwą.

Bogumiła Dziel-Wawrowska (sopran) W roku 2004 ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w klasie śpiewu prof. Jadwigi Rappe w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest laureatką wielu konkursów wokalnych. Na scenie zadebiutowała jeszcze w czasie studiów wokalnych, wcielając się w rolę Hrabiny w Weselu Figara” W. A. Mozarta. Od tego czasu regularnie występuje w spektaklach operowych i galach koncertowych w kraju i za granicą. Artystka śpiewa repertuar z różnych epok, od baroku do współczesności. Bierze udział w koncertach kameralnych i symfonicznych. Współpracowała z takimi dyrygentami jak Łukasz Borowicz, Gabriel Chmura, Sławomir Chrzanowski, Agnieszka Duczmal, Daniel Huppert, Shlomo Mintz, Marek Moś, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Tadeusz Wicherek. Występowała na wielu międzynarodowych festiwalach, między innymi: Warszawska Jesień, Muzyka w Katedrze (Kołobrzeg), Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater (Częstochowa), Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej (Wygiełzów-Lipowiec), Letni Festiwal Pieśni i Kompozytorów Polskich (Warszawa), Festiwal Muzyki Dawnej (Zamek Królewski w Warszawie), Festiwal Pasyjny Crucifixus Est… (Warszawa), Festival International de Musique Sion Valais (Szwajcaria), Festival International de musice de chambre en Charente (Francja). Współpracowała z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Polskim w Warszawie. Jest twórcą i koordynatorem wielu projektów kulturalnych, m.in. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyczne przestrzenie , spektaklu muzycznego dla dzieci p.t. Pan Lutosławski , Międzynarodowych Kursów Muzycznych odbywających się w Gnieźnie i w Zakopanem. Wielokrotnie nagrywała dla Polskiego Radia i TVP.

Robert Dymowski (bas-baryton) Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej im. Józefa Elsnera w Warszawie w klasie prof.Feliksa Rudomskiego a później legendarnego tenora Teatru Wielkiego , Michała Szopskiego. Finalista przeglądów i konkursów wokalnych w Kudowie, Krynicy Zdroju i Wrocławiu. Brał udział w Festiwalu Operowym w Jerozolimie. Wystąpił w IX Symfonii Beethovena podczas Festiwalu Osterfest w Bregenz. W 1991 roku został solistą Teatru Wielkiego Opery Narodowej, gdzie zadebiutował partią Banca w Makbecie Verdiego. W jego repertuarze znajdują się główne partie basowe i barytonowe w takich operach, jak: Cyrulik sewilski(Bartolo, Don Basilio) Rossiniego Salome(Jochanaan) R. Straussa, Don Giovanni(Leporello) Mozarta, Faust(Mefisto) Gounoda, Carmen(Escamillo) Bizeta, Straszny dwór(Maciej, Zbigniew) Moniuszki, Holender tułacz(Daland) Wagnera, Halka(Stolnik) Moniuszki. Współpracował z teatrami operowymi we Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy, Teatrem Muzycznym w Gdyni oraz niemieckim Badisches Stadtstheater w Karlsruhe. Gościł na scenach operowych Belgii, Grecji,Cypru, Hiszpanii, Holandii, Izraela, Japonii, Litwy, Luksemburga, Niemiec, Rosji, Szwajcarii oraz Włoch. Występował z powodzeniem w pozycjach musicalowych i operetkowych. Zaśpiewał partie: Tewjego Mleczarza w Skrzypku na dachu Bocka w głośnej inscenizacji Jerzego Gruzy, Nestora w Kotach Webbera, Barona Zety w Wesołej wdówce Lehára, Ferriego w Księżniczce czardasza Kálmána. Ważne miejsce w jego repertuarze zajmuje muzyka współczesna, a zwłaszcza dzieła Krzysztofa Pendereckiego (Szatan w Raju utraconym). Zaśpiewał główną partię w prapremierze Kolonii karnej Joanny Bruzdowicz. Prowadzi też działalność koncertową, występując w utworach oratoryjno-kantatowych takich kompozytorów, jak: Beethoven, Bach i Moniuszko.

Natalia Winnik (mezzosopran) Ukończyła z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest laureatką konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in. w 2011 r. zdobyła Nagrodę Specjalną w XI. Międzynarodowym Konkursie Moniuszkowskim Aria i Pieśń Wieczorna” w Białymstoku, a w 2014 roku I. Wyróżnienie. W 2015 roku została laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Muzyka bez granic” w Druskiennikach /Litwa/. zdobywając III nagrodę. W 2017 roku zdobyła III nagrodę w III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju oraz została finalistką XI Międzynarodowego Konkursu Operowego Magda Olivero” w Mediolanie /Włochy/. Już w trakcie studiów występowała na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej kreując postać Cherubina w Weselu Figara” W.A. Mozarta oraz Orfeusza w Labiryncie Orfeja” Nikolet Burzyńskiej. Współpracowała z dyrygentami takimi jak: Kazimierz Dąbrowski, Tomasz Radziwonowicz, Ignacy Ołów, Marta Kluczyńska, Janusz Przybylski, Marta Kosielska, Krzysztof Jakub Kozakiewicz, Jan Ślęk, Krzesimir Dębski, Michael Kuhn. Obecnie jest solistką Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Koncertuje w kraju oraz za granicą.

Andrzej Wiśniewski (tenor) Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie na Wydziale Wokalno Aktorskim w klasie śpiewu profesora Kazimierza Pustelaka. Aktualnie jest solistą Teatru Muzycznego w Lublinie oraz solistą Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Współpracował z Teatrem Wielkim w Warszawie przy wystawianiu Salome R. Straussa. Występował wielokrotnie na spektaklach realizowanych przez Akademię Muzyczną. Współpracuje także z: Warszawskim MTM Operetka występując m.in. z Wiesławem Ochmanem w koncertach Polscy Tenorzy Pamięci Jana Kiepury, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Filharmonią Romualda Traugutta w Warszawie. Jako Laureat Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Musicalowej i Operetkowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie otrzymał nagrodę Gliwickiego Teatru Muzycznego, Łódzkiego Teatru Muzycznego oraz Miejskiego Klubu im. Jana Kiepury w Sosnowcu. Został także wyróżniony w I Europejskim Konkursie Tenorów im. J. Kiepury w Sosnowcu. Prezentował się publiczności w takich partiach operowych jak m.in.: Alfredo w La Traviata , Cecco w Il mondo della luna Josepha Haydna, Jan Konopny w Buncie Żaków oraz w partiach operetkowych takich jak Edwin w Księżniczce Czardasza E. Kalmana, Jupan w Hrabinie Maricy, Camille de Rosillon w operetce Wesoła Wdówka, Alfred w Zemście Nietoperza Johanna Straussa, Stanisław w Ptaszniku z Tyrolu.

Andrzej Krusiewicz (prowadzenie) Wybitny spiker i lektor w Polskim Radiu S. A. Współautor audycji o tematyce historycznej oraz programów, dla których inspirację stanowiły sztuki teatralne. Czytał listy dialogowe pod filmy wyświetlane w kinach. Przez wiele lat współpracował z Polskim Związkiem Niewidomych. Lektor książki mówionej. Prowadzi koncerty z muzyką klasyczną, rozrywkową, również po angielsku. Bierze udział jako narrator w uroczystościach patriotycznych, religijnych, środowiskowych, różnych instytucji, o charakterze lokalnym i ogólnopaństwowym. W tym charakterze występował we Włoszech, w Szwecji, Danii, na Ukrainie, Białorusi, w Austrii, na Litwie i Słowacji. Wykładowca z zakresu kultury słowa, poprawności językowej i zachowań mikrofonowych podczas warsztatów dziennikarskich.

Uczestnictwo w wydarzeniu jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu imprez i wydarzeń artystycznych organizowanych w Suwalskim Ośrodku Kultury i w okresie obostrzeń związanych z zagrożeniem epidemicznym, zgodnie z którym każdy uczestnik wydarzenia jest m.in. zobowiązany do wypełnienia oświadczenia o stanie zdrowia. Dokument można pobrać ze strony (Oświadczenie dorośli / Oświadczenie dzieci) i przynieść wypełniony lub wypełnić na miejscu. Uczestnicy wydarzenia są również zobowiązani do stosowania się do powszechnie obowiązujących przepisów sanitarnych.

Suwalski Ośrodek Kultury, soksuwalki.eu/sylwester-2021-opera-na-wesolo/

Autor: krystian