13 czerwca 2023 r. w Zespole Szkół w Dowspudzie w obecności Artura Łuniewskiego Wicestarosty Suwalskiego odbyło się oficjalne podsumowanie przedsięwzięcia pn. ,,Międzynarodowe standardy hotelowe w Polsce i w Hiszpanii’, realizowanego w ramach projektu pn. ,,Ponadnarodowa mobilność uczniów”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
10 uczniów Technikum w Zespole Szkół w Dowspudzie, pod opieką nauczycieli: Pani Katarzyny Walendzewicz i Pani Emili Świerżewskiej odbyło tygodniowy staż w miejscowości Grenada w Hiszpanii.
Uczniowie uczestniczyli w zajęciach zorganizowanych w szkole partnerskiej Escuela Familiar Agraria (EFA EI Soto) w Chauchina, Grenada, polegających na m.in. poznawaniu kultury obsługi gości, zasad w dziale housekeepingu, pracy w hotelu w czasie pandemii koronawirusa oraz form sprzedaży produktów i usług hotelarskich.
Głównym celem projektu był wzrost poziomu kompetencji kluczowych w zakresie poznawania standardów w obiektach noclegowych, ale także otwarcie uczniów na inne kultury i różnice występujące we współczesnej europejskiej rodzinie, kształtowanie świadomości kulturowej i komunikacji międzykulturowej, kształtowanie postaw otwartości i tolerancji czy wzbogacanie tożsamości europejskiej.
Udział w przedsięwzięciu za granicą przyczynił się do osobistego rozwoju uczestników projektu. Był okazją do zdobycia nowych kompetencji kluczowych, społecznych oraz dał możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Uczestnicy poznali kulturę i obyczaje mieszkańców regionu Andaluzji w Grenadzie. Mamy nadzieję, że wyjazd zaprocentuje w dorosłym życiu uczniów, ułatwiając im wejście na międzynarodowy rynek pracy.
10 uczniów Technikum w Zespole Szkół w Dowspudzie, pod opieką nauczycieli: Pani Katarzyny Walendzewicz i Pani Emili Świerżewskiej odbyło tygodniowy staż w miejscowości Grenada w Hiszpanii.
Uczniowie uczestniczyli w zajęciach zorganizowanych w szkole partnerskiej Escuela Familiar Agraria (EFA EI Soto) w Chauchina, Grenada, polegających na m.in. poznawaniu kultury obsługi gości, zasad w dziale housekeepingu, pracy w hotelu w czasie pandemii koronawirusa oraz form sprzedaży produktów i usług hotelarskich.
Głównym celem projektu był wzrost poziomu kompetencji kluczowych w zakresie poznawania standardów w obiektach noclegowych, ale także otwarcie uczniów na inne kultury i różnice występujące we współczesnej europejskiej rodzinie, kształtowanie świadomości kulturowej i komunikacji międzykulturowej, kształtowanie postaw otwartości i tolerancji czy wzbogacanie tożsamości europejskiej.
Udział w przedsięwzięciu za granicą przyczynił się do osobistego rozwoju uczestników projektu. Był okazją do zdobycia nowych kompetencji kluczowych, społecznych oraz dał możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Uczestnicy poznali kulturę i obyczaje mieszkańców regionu Andaluzji w Grenadzie. Mamy nadzieję, że wyjazd zaprocentuje w dorosłym życiu uczniów, ułatwiając im wejście na międzynarodowy rynek pracy.