Przed przejściem na wymarzoną dietę warto zmotywować się poprzez naukę zdrowych nawyków żywieniowych, które mogą okazać się niezwykle przydatne jeśli w przyszłości zamierzamy przejść na restrykcyjną dietę. O tym jakie nawyki nie zrujnują budżetu domowego można przeczytać w tym artykule: http://oblicz-bmi.pl/blog/zdrowe-nawyki-ktore-nie-zrujnuja-budzetu-domowego/ Jeśli szukasz ogólnych porad dotyczących sprawdzonych nawyków żywieniowych, które sprawdzają się praktycznie dla każdego to zapraszam do zaznajomienia się z pozostałą częścią tego artykułu.

Przekonaj się do warzyw

W wielu dietach to właśnie warzywa są podstawą jadłospisu. Osoby, które zwyczajnie nie lubią świeżych warzyw mogą spróbować jeść je w formie pieczonej, blanszowanej lub sałatek zawierających inne dodatki. Można spróbować też przejść na soki warzywne jeśli dość często sięgamy po soki owocowe. Nawet niewielka ilość warzyw w ciągu dnia ma znaczenie i pomoże stworzyć pozytywny nawyk w postaci sięgania po tego rodzaju, zdrowe przekąski.

Jedz powoli

Sporo mówi się o tym, aby jedzenie dokładnie przeżuwać i nie jeść w stresie lub pośpiechu. Ta rada jest niezwykle ważna w perspektywie diety odchudzającej. Przeprowadzono nawet pewien eksperyment naukowy i okazało się, że osoby, które jedzą wolniej, a tym samym rozkoszują się każdym kęsem jedzenia, czują się znacznie sytsze od osób, które jedzą w pośpiechu. Wszystkiemu winne są hormony, które odpowiadają za uczucie sytości.

Sprawdzone nawyki żywieniowe, które pomogą w diecie

Jedz regularnie

Nie jest łatwo zaplanować idealnie dzień w taki sposób, aby mieć dokładne pojęcie o tym co i o której godzinie będziemy jeść. Jednym ze zdrowych nawyków jest to, aby starać się sięgać po jedzenie w regularnych godzinach. Jeśli w międzyczasie, w oczekiwaniu na kolejny, zaplanowany posiłek poczujemy się głodni to powinniśmy sięgnąć po butelkę z wodą. W ten sposób będziemy w stanie przeczekać do kolejnego posiłku bez konieczności zasilania naszego organizmu zbędnymi kaloriami, które nie będziemy w stanie efektywnie spalić w ciągu dnia. Z tego względu butelka wody przy naszym biurku w trakcie pracy może być początkowo idealnym rozwiązaniem, aby nie sięgać po kaloryczne przekąski.

Jedz urozmaicone dania

Warto od czasu do czasu eksperymentalnie spróbować nowych smaków, zakupić inny niż wcześniej kupowany produkt i przyrządzić coś ciekawego. W ten sposób będziemy w stanie przyzwyczaić się do nowych smaków i być może okaże się to niezwykle przydatne w momencie, gdy przejdziemy na nową dietę w której będziemy uczyć się jak smakują poszczególne dania. Warto też sięgać po urozmaicone produkty – warzywa, ryby, nabiał i inne. Każda grupa produktów powinna znaleźć się w naszym jadłospisie, nawet jeśli nie regularnie to chociaż czasami.