Na tę informację czekało wielu kierowców. Od piątku (4 grudnia) ulica 100-lecia Niepodległości jest już oficjalnie oddana do użytkowania i przejezdna na całym odcinku od ul. Utrata do ul. Sejneńskiej. W symbolicznym demontażu barier drogowych przez pracowników firmy PDM Suwałki, która dokończyła budowę drogi wziął udział Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk.

Historia budowy tej ulicy jest bardzo długa i była szeroko komentowana przez media z uwagi na problemy z wykonawcami, którzy rezygnowali i opuszczali plac budowy lub były z nimi zrywane umowy z powodu braku prac budowlanych. Przypomnijmy najważniejsze fakty.

Roboty budowlane na odcinku od ul. Sejneńskiej do ul. Utrata (ul. 100-lecia Niepodległości) realizowane były łącznie przez 5 wykonawców: PRIBEX Sp. z o.o., budowa mostu (OPTEM Sp. z o.o.), budowa tunelu (POLWAR S.A.), PRASKO Construction Sp. z o.o. oraz kończone przez Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. w Suwałkach. 

Budowa tunelu zakończyła się we wrześniu.2019 r., a most był gotowy miesiąc później w październiku.  Budowę jezdni i całej infrastruktury drogowej od ul. Sejneńskiej do ul. Utrata rozpoczęła firma PRIBEX Sp. z o.o., kontynuowała firma  PRASKO Construction Sp. z o.o., a zakończyła firma PDM Suwałki.

Ulica 100-lecia Niepodległości to kolejny fragment tzw. „Trasy Wschodniej”, który stanowią wybudowane już ul. Leśna, Rotmistrza Witolda Pileckiego i Sejneńska. Brakujący odcinek pomiędzy Północną, a Sejneńską również doczeka się realizacji. Jest już podpisana umowa na budowę drogi od Północnej do Wylotowej i będzie ona gotowa w październiku przyszłego roku.  Ostatnim elementem będzie budowa drogi od Wylotowej do Sejneńskiej wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi. Ten odcinek powstanie prawdopodobnie do roku 2023.