Nieodłączną częścią prowadzenia działalności internetowej jest szeroko zakrojony marketing – informowanie potencjalnych klientów o naszych zaletach, oferowanych produktach, ale przede wszystkim istnieniu firmy. Internet to ogromne medium, które pozwala na rozpoczęcie dowolnej działalności, ale jednoczenie obciążony jest ryzykiem, że Twoja praca nie będzie łatwa do zauważenia wśród konkurencji z całego świata.
Z tego powodu warto od początku pomyśleć o planie marketingowym i o tym, jak będzie wyglądać Twoja skuteczna reklama sklepu internetowego, dostosowana do potrzeb Twojego e-biznesu.
Skuteczna reklama sklepu internetowego
Skuteczna reklama sklepu internetowego nie musi wymagać dużego budżetu czy profesjonalnej kampanii reklamowej przygotowanej przez agencję. Istnieje sporo działań, które możesz podjąć samodzielnie, a które znacząco wpłyną na rozpoznawalność Twojego sklepu.
W każdym przypadku prowadzenie mediów społecznościowych marki jest niezawodnym sposobem na jej promowanie. Dzięki temu tworzysz grupę zainteresowanych odbiorców, zyskujesz z nimi kontakt i budujesz zaufanie, konieczne dla wartościowej relacji sprzedawca–kupujący.
Możesz od środka pokazać proces tworzenia produktów lub sposób funkcjonowania firmy, a następnie rozszerzyć działania marketingowe o prowadzenie newslettera lub bloga. Warto jednak pamiętać, że narzędzia te, zanim zaowocują większą rozpoznawalnością, wymagają systematycznej i zaplanowanej pracy. Podobnym działaniem jest prowadzenie własnego kanału na YouTube – dobrym przykładem kanałów powstałych w celu promowania działalności twórców (w tym przypadku literackiej) są Polimaty i Zapytaj Beczkę.
Gdzie reklamować sklep internetowy
Prowadzenie e-biznesowych kampanii reklamowych w dużej mierze odbywa się za pośrednictwem narzędzi marketingowych na mediach społecznościowych. Działania takie jak materiały i posty sponsorowane, współprace czy polecenia są powszechnym zjawiskiem wykorzystywanym przez małe biznesy i ogromne korporacje.
Kampanie Facebook Ads, Twitter Ads, LinkedIn Ads, pozycjonowanie, wykorzystywanie reklam w wyszukiwarce Google to kanały, którymi przeprowadzisz promowanie swojego sklepu i dotrzesz do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami. Są to narzędzia, które dobierają reklamy do użytkowników na podstawie ich zainteresowań, wyszukiwań i polubień.
Promocja sklepu internetowego w internecie
Pozycjonowanie i optymalizacja SEO są wyjątkowo skutecznymi narzędziami reklamy i promowania sklepu z kilku powodów. Wyszukując konkretne frazy lub produkty po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę, potencjalni klienci mają największe szanse na odwiedziny stron, które pojawiają się jako pierwsze na liście. Użytkownicy wyszukiwarek zazwyczaj skupiają się właśnie na nich, dlatego znajdowanie się na pierwszej stronie wyszukiwań (oczywiście jak najwyżej) jest kluczowe do wywołania ruchu na stronie internetowej. Optymalizacja SEO polegająca na używaniu słów kluczowych, tworzeniu opisów i treści na stronie o odpowiedniej długości czy tworzeniu zaplecza tematycznego sprzyja wysokim pozycjom w wyszukiwarce.
Promowanie sklepu internetowego to podejmowanie działań wieloma kanałami, które w połączeniu tworzą skuteczną reklamę, zapewniają ruch na stronie internetowej i grupę odbiorców, niezbędną do rozwoju Twojego sklepu.