Już lata temu rozwiązania unified Communications, sprawdziły się na wszystkich rynkach światowych. Jest to jedyna taka technologia, dzięki której firma otrzymuje szerokie spektrum rozwiązań usprawniających komunikację, ale też i ogólnie funkcjonowanie. Warto wiedzieć zatem, czym dokładnie jest zintegrowana komunikacja oraz w jakiej sytuacji, powinna ona zostać wdrożona przez menedżerów IT.

Unified Communications jest jednym z najlepszych rozwiązań, jakie udało się osiągnąć technologii komunikacyjnej. Dotąd, nie powstał żaden lepiej funkcjonujący i bardziej uniwersalny system, który by z podobną skutecznością, automatyzował wszelkie procesy biznesowe. Należy jednak pamiętać, że mowa tutaj o zintegrowanej komunikacji, będącej ujednoliconym sposobem komunikowania, którego podstawą są dostępne kanały, a nie tylko poszczególne funkcjonalności, które mogą się wyłącznie podszywać pod UC.

Charakterystyka

Podstawowe cechy technologii unified Communications, to przede wszystkim wydajność, otwartość oraz skalowalność. Istota UC, tkwi głownie we wspomnianej skalowalności i otwartości. Wszelkie rozwiązania pudełkowe, nawet te z pozoru najbardziej zaawansowane, nijak mają się do UC. Jako jeden z najistotniejszych wyznaczników tej technologii, wyróżnia się możliwość integracji z innymi informatycznymi systemami. Zarówno takimi, które już funkcjonują w firmie, jaki i tymi, które pojawią się w niej dopiero w przyszłości.

Złożoność całego procesu

Należy być świadomym powagi inwestycji, w cały proces wprowadzenia unified Communications. Zmienia to bowiem zarówno całą infrastrukturę sieci teleinformatycznej, jak i sposób funkcjonowania całej firmy. Dzięki wdrożeniu, możliwe jest wprowadzenie jakościowych zmian, jeżeli chodzi o ogólny model funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dotyczy to metod komunikacji między pracownikami a klientami oraz uelastycznienia środowiska pracy.

Unified Communications – czym jest i komu się przyda?

Aby wszystko się udało, cały proces wdrożenia UC powinien mieć etapowy przebieg, szczególnie jeżeli chodzi o fazę rozpoznania i wszelkich przygotowań do implementacji. Zanim wprowadzone zostanie unified Communications, takie aspekty jak sposób funkcjonowania firmy, zastana infrastruktura oraz strategia rozwoju firmy, powinny być bardzo dokładnie przeanalizowane. Innymi słowy – należy postawić sobie pytania: gdzie się znajdujemy, jaki kierunek chcemy obrać oraz jakie efekty chcemy uzyskać w każdej z faz rozwoju naszej firmy. Ten etap nie może się odbyć bez współpracy z menagerem IT, integratorem oraz zarządem.

Kto powinien postawić na unified Communications?

Technologia UC, jest najbardziej opłacalna i najszybciej się zwraca firmom, które posiadają kompleksową infrastrukturę oraz tym, których głównym działaniem jest regularny kontakt z klientem. Unified Communications szczególnie sprawdzi się w przedsiębiorstwach, które zatrudniają sporą liczbę pracowników mobilnych, są to chociażby banki, towarzystwa ubezpieczeniowe czy też mobilne sieci sprzedażowe. Odpowiednie będą także firmy z branży energetycznej oraz sektor publiczny: policja, wojsko i inne służby mundurowe. Można przyjąć zasadę, że wszelkie organizacje, które zatrudniają mobilnych pracowników i są rozproszone geograficznie, powinny zdecydować się na unified Communications

Co będzie istotne, podczas wdrażania UC?

Wyróżnić można kilka kwestii, pod kątem których dokonuje się oceny wszelkich technologii, także UC. Niezwykle istotne są możliwości, natomiast nie mniej wszelkie aspekty ekonomicznie jak np. utrzymanie, koszty wdrożenia i koszty operacyjne. Należy pomyśleć, jaki moment rozwoju firmy będzie najlepszy oraz w jaki sposób, nowe rozwiązanie będzie zaimplementowane. Modernizacja infrastruktury oraz zmiana systemu to bardzo istotna sprawa, zatem warto skorzystać z porad ekspertów. Wszystkie wymienione kwestie, powinny być szczegółowo przeanalizowane przez firmy, które planują rozwój komunikacji, a następnie wszystkie aspekty przedsięwzięcia muszą być poddane ocenie.