Kurier za pobraniem przyniósł farelkę zamiast klimatyzatora w Suwałkach

1 min czytania
Kurier za pobraniem przyniósł farelkę zamiast klimatyzatora w Suwałkach

Kurier dostarczył przesyłkę za pobraniem, a w środku był mały grzejnik zamiast zamówionego klimatyzatora. Kupująca zorientowała się dopiero po otwarciu paczki i zgłosiła sprawę odpowiednim służbom.

  • Paczka w Suwałkach nie zawierała zamówionego sprzętu
  • Kupująca zablokowała płatność; policja przypomina o ostrożności

Paczka w Suwałkach nie zawierała zamówionego sprzętu

Mieszkanka Suwałk znalazła w sklepie internetowym ofertę klimatyzatora i złożyła zamówienie za 299 zł plus koszty przesyłki. Po kilku dniach do drzwi zapukał kurier i przekazał przesyłkę za pobraniem. Po rozpakowaniu okazało się, że w przesyłce nie ma zakupionego klimatyzatora, tylko niskiej jakości farelka.
Kupująca próbowała skontaktować się ze sprzedawcą pod podanym numerem telefonu. Numer nie odpowiadał, a połączenie wskazywało, że taki numer nie istnieje.

Kupująca zablokowała płatność; policja przypomina o ostrożności

Poszkodowana skontaktowała się z firmą kurierską i zleciła blokadę środków za przesyłkę. Zgłosiła także podejrzenie oszustwa policjantom. Sprawę przyjęli funkcjonariusze, a działania wyjaśniają odpowiednie służby. W komunikacie przypomniano podstawowe zasady bezpieczeństwa przy zakupach online, m.in.:

  • sprawdzanie opinii o sprzedawcy i sklepie internetowym,
  • korzystanie ze sprawdzonych platform sprzedażowych,
  • ostrożność przy ofertach, które wydają się „zbyt dobre, by były prawdziwe”,
  • weryfikacja danych kontaktowych firmy (telefon, adres, NIP),
  • unikanie płatności z góry, gdy sprzedawca budzi wątpliwości.

Komenda Powiatowa Policji w Suwałkach apeluje o rozwagę przy zakupach internetowych i zgłaszanie podejrzeń oszustwa.

na podstawie: KMP w Suwałkach.

Autor: krystian