15 marca obchodzimy #ŚwiatowyDzieńKonsumenta, którego celem jest podnoszenie świadomości konsumentów na temat ich praw. Przypominamy, że w Urzędzie Miejskim w Suwałkach zatrudniony jest Miejski Rzecznik Praw Konsumentów. Zachęcamy mieszkańców Suwałk do korzystania z usług tej osoby. 
 

Tegoroczne hasło Światowego Dnia Konsumenta to "Surfuje, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny Konsument w Internecie.

Informujemy, iż od 15 do 19 marca w godz. 12:00-13:00 na profilu Światowego Dnia Konsumenta na Facebooku do Państwa dyspozycji będą eksperci z:
  • Europejskiego Centrum Konsumenckiego działającego przy UOKiK (sprawy transgraniczne),
  • Punktu kontaktowego UOKiK, który udziela informacji dotyczących postępowań polubownych (ADR),
  • Fundacji Konsumentów prowadzącej finansowaną przez UOKiK infolinię konsumencką,
  • Stowarzyszenia Aquila udzielającego finansowanych przez UOKiK porad mailowych.

Wszystkie te instytucje i organizacje świadczą konsumentom porady telefoniczne lub mailowe przez cały rok.

Jak już pisaliśmy - z prośbą o pomoc można się również zwrócić do Marii Langner Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Suwałkach  (tel. 87 562 81 37, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) oraz do Wojewódzkiego  Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku (tel. 85 742 80 52, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).