Suwalscy policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych (BLIK). Wczoraj kolejna osoba powiadomiła funkcjonariuszy o przypadku kradzieży pieniędzy z jej konta za pomocą wyłudzonego kodu płatności. Przypominamy, by nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych.

Wczoraj suwalscy policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie związane z oszustwami metodą "na BLIK". Mieszkaniec Suwałk poinformował mundurowych, że ktoś włamał się na konto jednego z portali społecznościowych jego siostry, a następnie podszywając się pod nią, skontaktował się z pokrzywdzonym i poprosił o dokonanie płatności w jej imieniu kodem BLIK. W ten sposób oszust doprowadził 44 latka do utraty niemal tysiąca złotych. Mężczyzna przekonany, że pisze z siostrą, zareagował na prośbę i przekazał, jak go proszono, kod BLIK.

Przestrzegamy: jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIKa lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.


 

  • Napis: POLICJA OSTRZEGA na tle "koguta" policyjnego radiowozu
  • Plakat w kolorystyce biało, czerwono, różowej. Napisy: 1 Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelniane swoich kont społecznościowych, 2 Zweryfikuj tożsamość znajomego- najlepiej zadzwoń, 3 sprawdź podsumowanie transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji, 4 Chroń swój PIN do aplikacji bankowej
  • Plakat w kolorystyce biało, różowo, czerwonej, napisy: hej, cześć, podałabyś mi swój kod BLIK? Musze pojechać po koleżankę nad morze i nie wzięłam ze sobą karty, STOP, trójkąt