Od 7 listopada br. będą wydawane nowe dowody osobiste (dostosowane do wymogów Unii Europejskiej) z odciskami palców właściciela i podpisem osobistym (elektronicznym) zapisanym w warstwie elektronicznej dowodu osobistego oraz wizerunkiem posiadacza i graficznym odwzorowaniem podpisu.
Nowy dowód posiada wszystkie dotychczasowe funkcje dowodu osobistego – potwierdza tożsamość i obywatelstwo oraz uprawnia do przekraczania granic niektórych państw.
Ważne
- Nie ma konieczności wymiany dotychczasowych dowodów osobistych (wydanych od 4 marca 2019 r.), z tych dokumentów będzie można korzystać do momentu utraty ich ważności.
- Złożenie wniosku o dowód (pobranie odcisków palców) oraz odbiór dokumentu (potwierdzenie tożsamości) wymaga osobistej wizyty w urzędzie.
- Brak możliwości składania wniosków online. Składanie wniosków online możliwe będzie wyłącznie w przypadku dzieci do 12 roku życia, od których odciski palców i podpis nie będą pobierane.
- Okres ważności nowych dowodów osobistych:
- 10 lat – dla osób od 12 roku życia;
- 5 lat – dla osób do 12 roku życia;
- 12 miesięcy – dla osób, od których chwilowo nie można pobrać odcisków palców.
W związku z koniecznością technicznego wdrożenia urządzeń i procedur wydawania nowego dowodu Urząd informuje o skróceniu czasu pracy Wydziału Spraw Obywatelskich, tj. przyjmowania wniosków o wydanie dowodu i innych zdarzeń z obszaru dowodów osobistych w dniu 5 listopada 2021 r. do godziny 11:30.
Wszystkie dodatkowe informacje dotyczące dowodów osobistych uzyskać można pod nr. tel. (87) 562-80-23, 562-80-21 lub osobiście w pok. nr 23 w siedzibie urzędu przy ul. Mickiewicza 1.