Czy wiesz jakie kryteria wziąć pod uwagę gdy szukasz biura na wynajem?

Wybór odpowiedniej przestrzeni biurowej może sprawić wiele trudności, co jest przede wszystkim związane z mnogością ofert. W końcu w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu do dyspozycji masz tak wiele atrakcyjnych przestrzeni. Chcemy maksymalnie ułatwić Ci ten proces, dlatego przygotowaliśmy kluczowe zasady wyboru biura na wynajem.

Wynajem biur – ważne kryteria wyboru

Metraż

Potrzebujesz biuro dla jednej osoby, a może masz cały zespół, który chcesz skoncentrować w jednym miejscu? Liczebność zespołu i rodzaj działalności mają ogromne znaczenie podczas wyboru biura na wynajem, ponieważ to znowu wpływa na wielkość przestrzeni, jaką jest Ci potrzebna. Najpopularniejsze są teraz otwarte lokale, gdzie można wydzielić osobne boksy.

Cena biur

Zastanawiasz się, ile kosztują biura do wynajęcia? Cena może być naprawdę różna i przede wszystkim zależy od tego, jakie cechy będzie miał lokal – odnosi się to do standardu, metrażu, lokalizacji, dostępnych sprzętów czy innych udogodnień. Dlatego jeszcze zanim rozpoczniesz poszukiwania, to koniecznie ustal widełki cenowe, które Cię interesują. Następnie rozpocznij poszukiwania w konkretnych dzielnicach – istotnych ze względu na profil działalności bądź dostęp do grupy docelowej. Dzięki temu zyskasz pewność, że koszty prowadzenia biura będą dla Ciebie odpowiednie.

Lokalizacja

Lokalizacja biura na wynajem ma ogromne znaczenie. Zarówno dla Ciebie, jak i Twoich pracowników bądź klientów dodatkowym atutem będzie bliskość przystanków – autobusowych, tramwajowych czy metra. Dzięki temu nawet dojazd do centrum stanie się znacznie łatwiejszy. Pamiętaj także o tym, że biuro powinno mieć do dyspozycji osobny parking – to z pewnością poprawi wygodę wszystkich osób, odwiedzających tę przestrzeń.

Zwróć uwagę na to, że lokalizacja jest ważna nie tylko ze względów praktycznych. W końcu odpowiednia dzielnica czy nawet ulica pozwalają na jeszcze lepsze dopasowanie do potrzeb grupy docelowej, a do tego zwiększają prestiż firmy. Szczególnie gdy zdecydujesz się na znaną i uznawaną za luksusową okolicę. Szeroką ofertę biur w Warszawie możesz znaleźć na stronie: https://www.officelist.pl/warszawa.

Standard

Zależy Ci na efektownie wyglądającym biurze, a może stawiasz na klasykę lub po prostu nowoczesny wystrój? Standard wnętrza ma ogromne znaczenie, ponieważ może podnieść prestiż danego lokalu, co jest tak istotne, jeśli ma tam pracować więcej osób bądź będziesz tam przyjmować klientów, kontrahentów itp. Oprócz tego podczas oglądania biura dokładnie sprawdź, jak działają poszczególne urządzenia, znajdujące się na wyposażeniu. Na pewno dodatkowym atutem będzie klimatyzacja, co pozwoli Ci na łatwiejszą pracę także latem.

Warunki wynajmu

Pamiętaj, że podczas wynajmu biura dla firmy ważny jest nie tylko wygląd lub funkcjonalne strony tego miejsca. Koniecznie zwróć też uwagę na warunki umowy. Oczywiście jednym z najistotniejszych kwestii jest cena, ale nie koncentruj się jedynie na tym. Przede wszystkim dowiedz się, na jak długo możesz wynająć wybrany lokal. Najlepiej, jeśli możliwe jest korzystanie z niego przez kilka lat z opcją przedłużenia umowy. Poza tym dowiedz się, ile wynosi czas wypowiedzenia umowy – dla każdej ze stron. Dzięki temu zyskasz znacznie większą pewność.