Suwalscy Radni – choć nie jednogłośnie – przyjęli Strategię Promocji Suwałk do roku 2027 z perspektywą do roku 2030. Nad dokumentem pracowali mieszkańcy naszego miasta, którzy na co dzień zajmują się między innymi marketingiem w suwalskich firmach lub organizacjach czy instytucjach. Prace nad dokumentem trwały kilkanaście miesięcy.
 
- Formuła opracowania tego dokumentu była bardzo ciekawa, innowacyjna. Zgodzili się go stworzyć mieszkańcy Suwałk na co dzień pracujący w różnych suwalskich firmach, a zajmujący się marketingiem. Bardzo im dziękuję za to, że podjęli te wyzwanie. Ich praca to swego rodzaju wolontariat na rzecz Miasta, a to tym bardziej budujące, że te osoby chciały się tego podjąć – powiedział chwilę przed głosowaniem Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk.
 
Ponad roku poprzez cykliczne spotkania zespołu wypracowywana była idea promocji naszego miasta. Pomysłodawcą takiego rozwiązania był Kamil Klimek, Radny Rady Miejskiej.
 
- Osoby należące do zespołu poświęcały swój prywatny czas pracując na rzecz miasta. To budujące, że mamy w Suwałkach takich specjalistów, którzy czuli się na siłach by podjąć się napisania takiego dokumentu – mówił Kamil Klimek.

W skład, zespołu weszli:

  • Kamil Klimek – przewodniczący;
  • Eliza Kupich - sekretarz;
  • Daniel Bobrowski;
  • Dariusz Bogdan;
  • Sylwia Ciszewska;
  • Krzysztof Dawid Kowalewski;
  • Paweł Krzemiński;
  • Agnieszka Małka;
  • Wojciech Pająk;
  • Adrian Pietraszkiewicz;
  • Kinga Pietrzak;
  • Krystian Rolka;
  • Adriana Sadowska;
  • Justyna Siedlecka-Dziemian;
  • Marta Suchocka-Rolka;
  • Kamil Sznel;
  • Tomasz Szyszko;
  • Karol Marcin Świerzbin;
  • Aneta Wiewióra;
  • Emil Zagórski.

Strategia Promocji Miasta Suwałki do r oku 2027, z perspektywą do 2030 r. została przy gotowana z myślą o realizacji kompleksowego i szeroko zakrojonego programu działań promocyjnych miasta. Dokument jest kontynuacją założeń Strategii Promocji Miasta Suwałki na lata 2016-2020. Należy podkreślić jednak, że od przyjęcia Strategii Promocji Miasta Suwałki na lata 2016-2020, w sferze komunikowania się samorządu z mieszkańcami, turystami czy inwestorami zmienił się zarówno sposób w jaki się komunikujemy, jak i adresaci, czyli odbiorcy i jednocześnie uczestnicy miejskiego dialogu.

16 Radnych zagłosowało za przyjęciem dokumentu, 7 wstrzymało się od głosu.

Ze Strategią można zapoznać się pod TYM ADRESEM.