Konsultacje nad planem Śródmieścia - mieszkańcy mają miesiąc na zgłaszanie uwag

W Suwałkach rozpoczęły się konsultacje projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar wokół ulic Utraty, Sejneńskiej, Przytorowej i terenów kolejowych. Urząd zaprasza na spotkanie, dyżury projektanta oraz do składania uwag w formie papierowej i elektronicznej.
- Konsultacje społeczne w Suwałkach
- Projekt miejscowego planu Śródmieścia - jak i gdzie składać uwagi
Konsultacje społeczne w Suwałkach
Konsultacje dotyczą projektu miejscowego planu Śródmieścia wraz z prognozą oddziaływania na środowisko i potrwają od 9 października 2025 r. do 10 listopada 2025 r. Dokumenty są udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Suwałkach oraz w siedzibie urzędu w Wydziale Architektury i Gospodarki Przestrzennej, pok. 139. Osoby chcące zapoznać się z dokumentacją mogą to zrobić w godzinach: w poniedziałki 8:00–16:00, a od wtorku do piątku 7:30–15:30.
W trakcie konsultacji miasto organizuje otwarte spotkanie połączone z prezentacją projektu. Spotkanie odbędzie się w sali 26 Urzędu Miejskiego, ul. Mickiewicza 1, w dniu 30 października 2025 r. w godz. 15:30 do 17:30. Uczestnictwo będzie możliwe także zdalnie — chęć udziału online należy zgłosić do 27 października 2025 r. na adres [email protected], po czym organizator prześle link do spotkania.
Projekt miejscowego planu Śródmieścia - jak i gdzie składać uwagi
Uwagi do projektu i prognozy można składać od 9 października 2025 r. do 10 listopada 2025 r. Wnioski muszą być złożone na formularzu określonym w rozporządzeniu ministra i są przyjmowane w formie papierowej lub elektronicznej. Możliwe kanały przekazania uwag to:
- forma papierowa: doręczenie osobiście lub przesyłka na adres Urzędu Miejskiego, punkt przyjęć korespondencji w budynku przy ul. Mickiewicza 1;
- forma elektroniczna: przez ePUAP (ESP /UMSuwalki/esp), system e-Doręczenia (skr. AE:PL-19085-58328-DCHEJ-23) lub na adres email [email protected].
Dodatkowo uwagi do prognozy oddziaływania na środowisko można wnosić ustnie do protokołu w Urzedzie Miejskim, ul. Mickiewicza 1, pok. 139. Przy składaniu uwagi należy podać imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania albo siedziby oraz adres e-mail, a także wskazać, czy składający jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej projektem.
Projektant planu będzie pełnił dyżury w urzędzie — stacjonarnie i telefonicznie pod numerem 87 562 80 53 w pok. Nr 217, ul. Noniewicza 71A (II piętro) w dniach: 27 października 2025 r. w godz. 15:30–17:30 oraz 6 listopada 2025 r. w godz. 15:30–17:30.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Prezydent Miasta Suwałk. Ogłoszenie w imieniu prezydenta podpisał Marcin Bonisławski, Zastępca Prezydenta. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych i kontakt do Inspektora Ochrony Danych dostępne są w materiałach urzędu; kontakt IOD: [email protected], tel. 87 562-82-08.
na podstawie: Urząd Miejski Suwałki.
Autor: krystian