Starosta Suwalski informuje, iż w związku z wystąpieniem stanu epidemii wywołanym zakażeniami koronawirusa SARS-CoV-2 na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działając na podstawie § 13 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r., poz. 697) Starostwo Powiatowe w Suwałkach od środy 22 kwietnia pracować będzie w trybie wewnętrznym wyłączającym bezpośrednią obsługę interesantów.


Wykaz telefonów do pobrania tutaj: http://www.powiatsuwalski.home.pl/pir/spis-telefonow.htm 

WYDZIAŁ KOMUNIKACJI

W Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Suwałkach załatwiane  są wszystkie sprawy z zakresu rejestracji pojazdów, transportu i praw jazdy. Wnioski wraz z załączonymi oryginałami dokumentów można przesyłać za pośrednictwem operatora pocztowego bądź umieścić w skrzynce podawczej, umieszczonej przed głównym wejściem do budynku Starostwa Powiatowego. Można też składać wnioski za pośrednictwem platformy e-PUAP.

 

Przypominamy, że kierujący pojazdem nie jest zobowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu dowodu rejestracyjnego (uchylony pkt 2 ust.1 art. 38 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym - Dz. U. z 2020r. poz. 110).

WYKAZ TELEFONÓW

rejestracja pojazdów – 87 5659240

prawa jazdy – 87 5659242

 

WYDZIAŁ ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA

W wydziale na bieżąco rozpatrywane są wnioski w kolejności rejestrowania. Wszelkie informacje udzielane są telefonicznie. Po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym inwestor może w określonym miejscu złożyć wnioski o pozwolenie na budowę lub też inne wnioski z zakresu budownictwa.

Korespondencję do wydziału można zostawić w skrzynce przed urzędem, a dokumentację złożyć we wskazanym przez urzędnika miejscu. Inwestor może również przesłać korespondencję (dokumentację) za pośrednictwem kuriera lub poczty. Po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym inwestor może odebrać swoją dokumentację lub pobrać do uzupełnienia.

WYKAZ TELEFONÓW

(087) 565-92-30 - pokój nr 13 (Bakałarzewo, Filipów, Jeleniewo, Raczki)
(087) 565-92-33 - pokój nr 14 (Suwałki)
(087) 565-92-34 - pokój nr 15 (Przerośl, Wiżajny, Rutka - Tartak, Szypliszki)

 

 WYDZIAŁ ROLNICTWA, OCHRONY ŚRODOWISKA I LEŚNICTWA

Wydział na bieżąco realizuje swoje zadania. Składanie wniosków, podań, załączników i dokumentacji odbywa się drogą elektroniczną, za pośrednictwem poczty oraz przez  skrzynkę przy siedzibie starostwa.. Wszystkie formularze do załatwienia spraw przez osoby fizyczne dostępne są na stronie www Starostwa. W przypadku spraw indywidualnych lub skomplikowanych, prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy. W przypadkach koniecznych - kontakt z klientami odbywa się drogą mailową lub telefonicznie, o ile podany został numer telefonu lub adres e-mail.

WYKAZ TELEFONÓW

(087) 565 92 92 - łowiectwo, ochrona środowiska

(087) 565 92 91 - rekultywacja, zaświadczenia w sprawach lasów,

(087) 565 92 94 - geologia, karty wędkarskie, rejestracja łodzi,

(087) 565 92 93 - lasy, wycinka drzew - pokój nr 104

 

WYDZIAŁ GEODEZJI, KATASTRU I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

Wydział normalnie realizuje wnioski i zlecenia. Obsługa interesantów w większości przypadków odbywa się drogą elektroniczną. W sporadycznych przypadkach sposób dostarczenia wniosku lub odbioru dokumentacji jest ustalany indywidulanie.

WYKAZ TELEFONÓW

(087) 565 92 27 - Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - pokój nr 28
(087) 565 92 24 - Ewidencja gruntów - pokój nr 29

 

Wnioski i inne załączone dokumenty można składać w formie pisemnej:

a)      do specjalnie w tym celu przygotowanych pojemników znajdujących się w przedsionku przy wejściu głównym do budynku Starostwa Powiatowego w Suwałkach,

b)      za pośrednictwem operatora pocztowego,

c)  on-line z wykorzystaniem platformy internetowej na adres ePUAP:/powiatsuwalski/SkrytkaESP.

 

W celu ułatwienia kontaktu i przyspieszenia załatwienia sprawy proszę o podanie numeru telefonu kontaktowego i/lub adresu e-mail przy każdym składanym wniosku.

Powyższe ograniczenia obowiązują od dnia 22 kwietnia 2020 r. do odwołania.