Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Suwałkach informuje, iż od 1 stycznia 2020 r. obowiązują nowe przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym dotyczące nakładania kar pieniężnych za:
- niezarejestrowania pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia na terytorium Polski
- braku zgłoszenia w terminie 30 dni nabycia lub zbycia pojazdu zarejestrowanego na terytorium Polski.
Za niedotrzymanie terminu grozi kara administracyjna w wysokości od 200 zł do 1000 zł, która nakładana jest w takiej samej wysokości zarówno na właściciela, jak i na współwłaściciela pojazdu.
Zgodnie z art. 1 pkt 29 ustawy z dnia 24 czerwca 2021r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021r. poz. 1192) poniższy termin (dotyczący obowiązku zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu) został wydłużony do 60 dni od dnia 1.07.2021r. do dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19.
W celu uniknięcia kary należy zgłosić się z kompletem dokumentów do właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Wydziału Komunikacji i złożenie odpowiedniego wniosku.
Wnioski dotyczące zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdu można również przesłać w formie elektronicznej w przypadku posiadania profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą Starostwa Powiatowego w Suwałkach lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Suwałkach, Wydział Komunikacji, ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki.